Gothic

FUNCLUB Gothica 1,2,3


#1 2009-10-18 08:59:11

niszczyciel

Łowcy Smoków

Skąd: Dąbrowa Górnicza
Zarejestrowany: 2009-07-28
Posty: 96
Punktów :   
WWW

problemy i pytania

tutaj możecie zadawać pytania i mówić jakie macie problemy w grze jak bedzie jakiś mały problem dołoncze część lesykonu jeśli macie jakies problemy prosze pisać




Gothic nie jest z pewnością grą typową. Po pierwsze: nieco udziwnione sterowanie i podejście do rozgrywki (na początku jesteś wręcz przeraźliwie słaby) sprawiają, iż stworzenie jednego, słusznego poradnika mija się z celem. Grę można ukończyć na kilka sposobów, posługując się różnymi metodami, korzystającz różnych umiejętności, broni etc... W związku z powyższym mój poradnik dotyczyć będzie tego, jak powinniśmy grać, aby z tej niesamowitej gry czerpać jak najwięcej. Nie znajdziecie tutaj dokładnego omówienia i rozłożenia na elementy pierwsze każdego z questów, ale mam nadzieję, że po lekturze będziecie w stanie wybrać najlepszą z dróg rozwoju dla swojej postaci - Bezimiennego.

Zacznijmy od tego, do jakiego obozu się dołączyć. Moim skromnym zdaniem - najlepszy do pierwszej gry będzie Stary Obóz, w którym natkniemy się na wiele sympatycznych postaci: Świstak, Diego, Kirgo, Rączka i wiele, wiele innych. Po drugie: jest tam questów od natrzęsienia. Oczywiście, niektóre będą związane z innymi obozami, ale chodzi o to, aby trzymać stronę panów ze Starego Obozu. Gwarantuję, iż fabuła związana z tym obozem pochłonie was jak biebrzańskie bagna.
Dobrze, jesteś już w Starym Obozie, zorientowałeś się, kto tu rządzi etc. I pojawia się pytanie: czy płacić Cieniom za ochronę? Moim zdaniem - nie warto. Po pierwsze - Ghotic to jednak RPG. Mamy zostać bohaterem, istnym herosem, któremu nieobce jest zagrożenie. W takim razie nieco wstyd było by po swoich wspaniałych czynach mówić o tym, iż na początku naszej histori musieliśmy ostro sypać z portfela, aby przeżyć . Kolejną ważną sprawą jest istnienie kilku smaczków w grze, które spotkają jedynie tych, którzy nie zapłacili Cieniom. Tak więc zostawcie rudę na inne wydatki i podziękujcie Cieniom za ochronę.
Nie płacimy za ochronę, lokujemy się w Starym Obozie (istnieje wolne mieszkanie w Zewnętrznym Kręgu [Zewnętrznym Pierścieniu], gdzie możemy odpocząć, nie martwiąc się o niezbyt gościnnych kopaczy)... czas na odpowiednie uzbrojenie! Jak już wspomniałem, Ghotic jest grą inną, niż np. Baldur's Gate czy Torment. Tutaj zasadę "od zera do bohatera" można sparafrazować na "od zera absolutnego (...)"... Na początku gry, nim nie będziemy mieli w miarę dużo punktów życia i umiejętności giniemy w zasadzie otoczeni przez trzy potwory, a w dokładniej kury . Aby temu zaradzić, należy kupić broń dystansową - łuk, u handlarza - łowcy, znajdującego się na drodze między Starym, a Nowym Obozem. Oczywiście kupujemy także dużo strzał. Radzę nie żałować punktów umiejętności na bronie dystansowe. W zasadzie bez tych dwóch punktów (poziomów wyszkolenia) nie ma mowy o trafianiu ruchomego celu. Jako, że w odróżnieniu od piłkarzy polskiej reprezentacji w piłce nożnej, przeciwnicy w Gothicu zmieniają położenie, czyli po ludzku mówiąc - ruszają się, należy wyszkolić naszego Bezimiennego na niezłego strzelca. Zwróci się z nawiązką. Kiedy już mamy zapewniony nocleg w Starym Obozie oraz broń, warto wyruszyć na polowanie. Na początek dobrymi ofiarami będą Krwiopijcy (walczyć nawet z grupkami po trzy - cztery sztuki), oraz Wilki, lub Czarne Gobliny (nie podchodzić do grup powyżej trzech i stosować zasadę: uderzenie, w nogi, uderzenie, w nogi...). Ptaszyska, o którym wspomniałem na początku również będą w naszym zasięgu umiejętności, tym bardziej, jeśli posiadami łuk. Najłatwiej będzie z Żukami (najlepiej je zbierać - przydadzą się do questu osoby o imieniu Snaff w Starym Obozie) oraz Kretoszczurami. Podpowiedź dla rozpoczynających grę - Żuka najławiej zabić bronią dwuręczną do walki wręcz (na początku: kilof). Na wrogach, które wymieniłem szybko awansujemy na wyższe poziomy. Warto nadmienić, iż opłaca się wykupić za cenne bryłki rudy umiejętności zbierania skór, pazurów oraz zębów z niektórych martwych zwierząt. Choć na początku cena wydaje się wysoka, szybko odbijemy sobie, sprzedając grube, ciepłe skóry czy piękne, ostre szpony i kły.
Kiedy już z chłopca do bicia staniemy się normalnym obywatelem Kolonii z pewnością zainteresuje nas, jak zarobić trochę grosza... przepraszam, garstkę rudy. Poza wyżej wymienionym sposobem (skórowanie gadów, wyrywanie kłów i pazurów), nieźle można również zarobić, sprzedając zioła (bez skojarzeń! ), zebrane w lesie. Leczyć można się przecież na inne sposoby, niż zużywając dosyć poszukiwanych roślinkek. Szczególną uwagę zwróciłbym na Orkowe Ziele - cena jest wyjątkowo atrakcyjna. Można również wypełniać questy, po których nasza sakiewka nieźle przytyje. Jeśli nie macie oporów moralnych, możecie również "pożyczyć" nieco rudy od koleżeńskich kopaczy, czy też innych mieszkańców obozów. Najlepiej akcję zaplanować na zmierzch - wówczas niektórzy gromadzą się przy ogniskach, a nie śpią jeszcze w łóżkach. My w tym czasie bierzemy wytrychy, zakładamy gogle... ups, poniosło mnie... i siuuup do cudzego domku, a konkretnie skrzynki/skrzynek, położonych zazwyczaj przy ścianie. W takim wypadku przyda się zdolność "Skradanie" (nie jest to jedyne zastosowanie "Skaradania" - za jego pomocą można również efektywnie zbliżać się do zwierzyny), którą można zdobyć u wyżej wymienionego łowcy znajdującego się pomiędzy Starym, a Nowym Obozem. Należy tylko uważać, aby nie skradać się na widoku innych ludzi, gdyż wywołamy tym ich niepokój, co przeszkodzi nam w realizacji planu. Oczywiście najekonomiczniej dla budżetu bryłkowego jest zapisywać grę przed otwieraniem zamka w skrzynkach, a kiedy wytrych pęknie, wczytać grę i spróbować jeszcze raz. Na szczęście nie są one zbyt skomplikowane. Biednych kopaczy nie stać na systemy alarmowe, więc wybiegamy z łupem i wybieramy następny cel. Oprócz bryłek rudy opłaca się również "pożyczać" żywność, w odróżnieniu od talerzy i maczug. Abyście nie mieli do siebie żalu, że przepuściliście ciężko zarobioną rudę, podpowiem, iż absolutnie nie opłaca się kupować ziół u kupców (nie można samemu poszukać w lasach?), a tym bardziej jedzenia (trzy potrawki Snaffa dziennie to całkiem niezła porcja, jak za banalny quest - szanujcie to darmowe pożywienie!). Nie polecam zapłacić również Marquezowi 1000 bryłek rudy, skoro znacznie więcej satysfakcji i punktów doświadczenia uzyskamy za pozwolenie na wizytę u Gomeza bez konieczności uciekania się do łapówek. Absolutnym szczytem rozrzutności jest jednak zakup Spodni Kopacza, bądź Lekkich Spodni Kopacza w Starym Obozie. O dobrą zbroję naprawdę łatwo (podpowiedź: szukaj na dworze i przy dziedzińcu Gomeza), a cena, jak za zwykłe spodnie jest wręcz irracjonalna. Nie radziłbym również wierzyć w to, że przyda się nam obrona przed ogniem, zapewniana po części przez Spodnie Kopacza. I tak nie wykorzystamy tej "cennej" cechy, a solidniejsze zbroje mają znacznie lepsze i bardziej przydatne bonusy.
Korzystając z porad zawartych w moim tekście awansowałeś już o kilka poziomów, zarobiłeś nieco rudy, osiedliłeś się w Starym Obozie. Jak na początek to całkiem dużo. Teraz kilka porad co do wykorzystania... hmm... niedociągnięć w grze. Pierwszy - jeśli nie mieszkasz w Wiśle i nie masz na nazwisko Małysz, Gothic pozwoli ci się cieszyć naprawdę dalekimi skokami. Na początku nie mogłem w to uwierzyć - przy odbiciu w dobrym momencie można lecieć, lecieć, lecieć... Kiedy pozwolimy sobie na umiejętność o nazwie Akrobacja, staniemy się już naprawdę drugim Sergiejem Bubką - upadek z dobrych kilku metrów przyjmniemy spokojnie, niczym cyborg. Do czego zmierzam? Otóż, śmiało wykorzystuj skoki do szybkiego poruszania się z miejsca na miejsce, a co ważniejsze - do efektywnej (czasem nawet efektownej, nie ma co) ucieczki! Masz za plecami sforę Orkowych Psów? Na kamień i skok! Na most i skok! Zanim się obejrzysz, wrogowie będą już daleko, przestając cię nękać. To trzeba wykorzystać, gdyż niejeden raz uratuje ci skórę, drogi nowy przybyszu w Kolonii... Kolejnym błędem jest to, iż jeśli ktoś nas znokautuje i podejdzie, aby zabrać nam rudę, często nic przy nas nie znajdzie, mimo, że mamy jej całkiem dużo. Nie martwcie się więc o finanse i śmiało pozwalajcie sobie na małe wykroczenia zakończone całkiem pozytywnie. W większości przypadków, nie stracimy jednostek płatniczych w świecie pod magiczną kopułą, związaną z działaniami niezawsze dobrych Magów Wody.
Mam kolejną wskazówkę - jeśli masz problemy z wszędobylskim i bardzo namolnym osobnikiem o imieniu Wrzód (przy okazji: podobny pan był w grze Baldur's Gate II, tyle, że tam raczej dało się jego "zaloty" wytrzymać...), nie miej skrupułów, umów się z nim na wspólne polowanko w lesie, a kiedy odejdziecie od Starego Obozu, wyciągnij kilof i zdziel go zdrowo raz, czy dwa. Wrzód zacznie panicznie uciekać, lecz wówczas wyciągamy łuk i o ile posiadamy stosowne umiejętności, ustrzelimy go nawet w biegu. Najlepiej go nie zabijać, ale solidnie przestraszyć.
Warto również porządnie przygotwać się do walki na arenie. Kirgo to nie byle kto i najlepiej mieć już wówczas wysoki poziom, aby nie sprawił ci kłopotu. Oczywiście, nawet jeśli przegrasz walkę, nadzorca areny spojrzy na ciebie przychylnie za to, że podjąłeś dzielnie walkę, choć zakończyła się ona dla ciebie niepomyślnie. Wspomni też o tobie Diego, a zaufanie tego Cienia jest bardzo przydatne - nieraz się o tym przekonasz. Jeśli więc nie chcesz tracić czasu na podwyższanie poziomu niekończącym się polowaniem w lasach, wejdź do swojego domku w Zewnętrznym Kręgu (Zewnętrznym Pierścieniu), wszystkie cenne rzeczy, łącznie z rudą włóż do skrzynki i idź na przegraną z góry walkę. Nadzorca areny będzie dla ciebie łaskawy, mimo porażki.
Kolejną, bardzo ważną rzeczą, o której należy napisać jest to, iż Gothic dla osoby, która zagrywała się w pierwsze i drugie Baldur's Gate, Icewind Dale, Icewind Dale II czy Neverwinter Nights może przynieść srogie rozczarowanie. Nie chodzi mi tu bynajmniej o sposób przedstawienia i silnik gry, choć to też istotne, ani o szwankujÂącą grafikę (dla prawdziwych miłośników cRPG nie to jest priorytetem), czy sterowanie. Ważne jest to, iż niektóre potwory, które w wyżej wymienionych grach siekaliśmy bez problemu na początku gry, w Gothicu stanowią prawdziwe wyzwanie. Dobrym przykładem jest Ork (należy być naprawdę wyszkolonym graczem i posiadać świetną postać z rozsądnie dobranymi umiejętnościami, aby się ich nie bać), ale również Wilk - na pocztku gry bez łuku do niego nie podchodź! Dlatego ważne jest, aby od początku wiedzieć, kogo się wystrzegać. W związku z powyższym zapamiętaj, iż Cieniostwory, Wężne Błotne, Orki, Orkowe Psy i tym podobne zero-jedynkowe okropności wymagają nie lada poświęcenia, aby ich ubić. Uważałbym w szczególności na Węże Błotne. Niby powolne, niby mają kłopoty z wyjściem z wody, niby po kilkunastu oddanych z dobrego łuku strzałach widać juz pewne oznaki zadanych obrażeń, aż tu nagle Wąż robi skok w naszą stronę, jednym szarpnięciem zadaje nam gigantyczne obrażenia, a drugim dobija. Niestety, początkujący gracz może przekonać się o silne Wężów Błotnych w bardzo przykry sposób. Jeśli już nas taki zatakuje (największe skupisko jest tuż obok Obozu Na Bagnach, gdzie ludzie wyznają Śniącego), należy szybko się oddalić, lub podbiec do strażnika, który powinien zająć się bestią, odwracając jej uwagę od nas.
Kończąc mój poradnik, chciałbym również przestrzec przed zbyt rzadkim zapisywaniem stanu gry, co skończyć się może wielokrotnym powtarzaniem tego samego błędu. Dobrym przeykładem jest z całą pewnością Opuszczona Kopalnia (Stara Kopalnia). Wchodząc tam, automatycznie tworzy się zapis gry, lecz niejednokrotnie będziemy musieli sami o to zadbać, gdyż wewnątrz czeka na nas wiele niebezpieczeństw, łącznie z bardzo szybko poruszającymi się wrogami, przypominającymi przerośnięte pająki. Należy też mieć się na baczności przed zbytnim zbliżaniem się do strefy zrzutu bohatera do Kolonii (nieopodal stawu), oraz krańców wyspy. Jeśli nie będziemy ostrożni, możemy nawet zginąć, porażeni energią magicznej kopuły.


poradnik do pierwszego rozdziału który jest nawet troche ciężki


tu jest link  do dokładniejszego poradnika jest za długi żeby tu umieścić (płatny za darmo jest tylko 1rozdział) http://www.gry-online.pl/S024.asp?ID=565&PART=20&PAGE=1

Ostatnio edytowany przez niszczyciel (2009-10-18 09:31:45)

Offline

 

#2 2009-10-18 18:19:22

 DomonX

Łowcy Smoków

Skąd: Kanapka z jajkiem
Zarejestrowany: 2009-06-11
Posty: 313
Punktów :   14 
WWW

Re: problemy i pytania

to sie napisałeś hmm... ja pomoge w karzdzej sytułacjii mam poradnik 61 STRON !!!!

Offline

 

#3 2009-10-18 18:41:04

niszczyciel

Łowcy Smoków

Skąd: Dąbrowa Górnicza
Zarejestrowany: 2009-07-28
Posty: 96
Punktów :   
WWW

Re: problemy i pytania

nom sporo się napisałem ale to tylko do pierwszego rozdziału tam dałem link do dokładniejszego 1rozdział za darmo reszta płatna link jest w pierwszym poście pod koniec a dokładnie kawałek reszta pakiet potrzebny tu jest adres strony tam są też fajne gry www.gry-online.pl

Ostatnio edytowany przez niszczyciel (2009-10-19 19:08:56)

Offline

 

#4 2009-10-21 15:27:18

 DomonX

Łowcy Smoków

Skąd: Kanapka z jajkiem
Zarejestrowany: 2009-06-11
Posty: 313
Punktów :   14 
WWW

Re: problemy i pytania

spoko miałem poradnik 1 , 2 , 3 ,4 , 5 , 6 rozdział darmowy ale niepamiętam gdzie był

Offline

 

#5 2009-10-21 18:50:18

niszczyciel

Łowcy Smoków

Skąd: Dąbrowa Górnicza
Zarejestrowany: 2009-07-28
Posty: 96
Punktów :   
WWW

Re: problemy i pytania

ja też miałem ale mam go zapisanego to mogę napisać kawałek jeśli ktoś chce

Offline

 

#6 2009-10-22 07:02:30

 DomonX

Łowcy Smoków

Skąd: Kanapka z jajkiem
Zarejestrowany: 2009-06-11
Posty: 313
Punktów :   14 
WWW

Re: problemy i pytania

a ja jesli kotś chce http://www.zenekgame.pun.pl/forums.php forum poświęcone mojej grze rpg

Offline

 

#7 2009-10-24 17:40:00

 DiegosBogen

Łowcy Smoków

3238121
Skąd: Przeszedłem Gothica kilka razy
Zarejestrowany: 2009-10-24
Posty: 27
Punktów :   -3 

Re: problemy i pytania

Mam pytanie gdzie jest Cor Angar w Gothic 2????

Offline

 

#8 2009-10-24 18:40:19

 DomonX

Łowcy Smoków

Skąd: Kanapka z jajkiem
Zarejestrowany: 2009-06-11
Posty: 313
Punktów :   14 
WWW

Re: problemy i pytania

A poco ci on
?

Offline

 

#9 2009-10-24 19:37:50

niszczyciel

Łowcy Smoków

Skąd: Dąbrowa Górnicza
Zarejestrowany: 2009-07-28
Posty: 96
Punktów :   
WWW

Re: problemy i pytania

ja mam tylko poradnik do 1

Offline

 

#10 2009-10-25 10:31:30

 DomonX

Łowcy Smoków

Skąd: Kanapka z jajkiem
Zarejestrowany: 2009-06-11
Posty: 313
Punktów :   14 
WWW

Re: problemy i pytania

cor angar jest raczej niepotrzebny A skąd ta stronka tyle użytkowników ma lol ja szukam darmowego Reklamowania stron
i nic

Ostatnio edytowany przez DomonX (2009-10-25 20:28:09)

Offline

 

#11 2009-12-11 10:52:40

 Bujo23

Łowcy Smoków

10437273
Skąd: się biorą dzieci?
Zarejestrowany: 2009-12-10
Posty: 185
Punktów :   
WWW

Re: problemy i pytania

Cor Angar (a właściwie Angar w GII) znajduję się w 4 rożdziale "Polowanie na Smoki" w zamku Paladynów w Górniczej Dolinie.Jest tam tylko jeden rożdział , potem jest na tej farmie najbliżej przełęczy (nie pamiętam jak się nazywa ).

Ostatnio edytowany przez Bujo23 (2009-12-11 10:53:32)


Nie przeklinam, nie palę, nie piję.O ku*** papieros wpadł mi do wódki !

ZAPRASZAM!!! - http://www.gothic-game.pun.pl/ a tu szczególnie: http://www.gothicfan.pun.pl
TU TEŻ!!! - http://bujo17.mybrute.com

Offline

 

#12 2009-12-11 14:48:06

 DomonX

Łowcy Smoków

Skąd: Kanapka z jajkiem
Zarejestrowany: 2009-06-11
Posty: 313
Punktów :   14 
WWW

Re: problemy i pytania

Aaaaa  nom tylko poco on jestem w 4 i go niema

Offline

 

#13 2009-12-11 16:16:33

 Bujo23

Łowcy Smoków

10437273
Skąd: się biorą dzieci?
Zarejestrowany: 2009-12-10
Posty: 185
Punktów :   
WWW

Re: problemy i pytania

Nie wiem po prostu jest.W Gothic 3 też jest.Jest najlepszym wojownikiem na pustyni.No ale i tak go pokonałem .Trzeba mu znależć amulet , który zgubił, a dokładniej stoi koło mini klasztoru Magów Ognia z Gothica 1.


Nie przeklinam, nie palę, nie piję.O ku*** papieros wpadł mi do wódki !

ZAPRASZAM!!! - http://www.gothic-game.pun.pl/ a tu szczególnie: http://www.gothicfan.pun.pl
TU TEŻ!!! - http://bujo17.mybrute.com

Offline

 

#14 2009-12-11 19:58:36

niszczyciel

Łowcy Smoków

Skąd: Dąbrowa Górnicza
Zarejestrowany: 2009-07-28
Posty: 96
Punktów :   
WWW

Re: problemy i pytania

to jest dział poświęcony g1 przypominam

Offline

 

#15 2009-12-12 16:49:01

 DomonX

Łowcy Smoków

Skąd: Kanapka z jajkiem
Zarejestrowany: 2009-06-11
Posty: 313
Punktów :   14 
WWW

Re: problemy i pytania

Niema tam go obok klasztorku

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pl