Paladyn - 2009-08-03 11:40:33

y'beryon ,gomez ,diego ,świstak ,thorus ,kruk ,rączka ,lee ,gorn ,silas ,torlof ,fisk ,dexter ,lord andre ,lord hagen ,kapitan garond ,coristo ,milten ,parlan ,bezimienny ,lester ,raul ,thekla ,bulko ,sylvio ,arto ,blizna ,nadja borka  ,xardas ,saturas ,vatras ,greg ,skip ,kharim ,lothar ,pyrokar






                                                                   kto pamięta innych niech napisze p.s.UWAGA NA WRZODA JEST TO NAJWIĘKSZY SKUR***** JAKI JEST W GOTHICU 1.NIE WYSTARZCZY POWIEDZIEĆ NIE JAK Z WAMI PUJDZIE TO MU PRZYŁUSZCIE O DEMNIE A JAK GO ZNÓW SPOTKACIE TO ALBO GO ZABIJCIE ALBO POWIECĆIE MU ŻEBY SPADAŁ


                                                                      NAJLEPIEJ GO ZABIĆ

DomonX - 2009-08-20 21:36:00

Kazzmir Melkor :D (PS gothic I MR [Mroczne tajmnice])

Lester - 2009-08-23 20:27:05

Wąż - Hutnik, pracuje przy piecu w Starej Kopalni. Można z nim handlować, dysponuje sporą ilością rudy.

Cavalorn - Myśliwy ze Starego Obozu. Uczy skradania się i strzelania z łuku. Ma też trochę sprzętu myśliwskiego do sprzedania.

Aidan - Również myśliwy i również szkoli oprawiania zwierząt. Mieszka w prowizorycznym obozie w drodze do Nowego Obozu

Ratford i Drax - Myśliwi z Nowego Obozu. Spotykamy ich w drodze do Starego. Za butelkę piwa objaśnią taktykę walki ze ścierwojadami, a za sporą       opłatą nauczą oprawiać zwierzęta.

Ian - Dowódca w Starej Kopalni. Udziela nam pozwolenia na wejście do zamkniętego szybu, a także wyjaśnia proces obróbki rudy.

Saturas - Arcymag Kręgu Wody, przywódca Nowego Obozu. Opracowuje plan wysadzenia Bariery przy pomocy eksplozji energii magicznej. To jego polecenia wykonujemy przez pół gry, niezależnie do którego obozu dołączymy. Saturas stara się załagodzić konflikt pomiędzy obozami. Koresponduje z Magami Ognia w Starym Obozie.

Cronos - Strażnik Rudy, Mag Wody. Pierwszy z Magów Wody jakiego poznamy. Tylko on może udzielić pozwolenia wejścia na najwyższy poziom Obozu. Oprócz tego handluje magicznymi przedmiotami i pozwala zwiększyć manę.

Lee - Niezwykle barwna i ważna postać. Niegdyś był generałem w armii królewskiej. Przyczynił się do zwycięstwa Rhobara w bitwie o Varrant. Jest doskonałym strategiem i wojownikiem. Ze względu na wpływy w królestwie został wrobiony w zamordowanie królowej i zesłany do Kolonii. Poprzysiągł zemstę na szlachcie, która go wrobiła., dlatego dąży do wyjścia na wolność i współpracuje z Magami Wody.

Swidney - Inżynier nadzorujący bezpieczeństwo wydobycia. Na początku gry możemy od niego dostać za darmo spodnie kopacza.

Okyl - Dowódca Najemników pilnujących Wolnej Kopalni.

Torlof - Przyjaciel Gorna, były żeglarz. Trafił do Kolonii za bunt na statku.

Cord - Najemnik, bardzo dobry wojownik, zajmuje się szkoleniem w zakresie broni jednoręcznej, za cenę mniejszą niż Scatty.

Wilk - Płatnerz. Sprzedaje pancerze, ale także sprzęt myśliwski - łuki, kusze i amunicje. Ma doskonały pomysł na zbroję z pancerzy pełzaczy, co okazuje się później dla nas zbawieniem, bo dostajemy jeden egzemplarz za darmo.

Buster - Szkodnik, uczy akrobatyki

Klin - Szkodnik, uczy umiejętności złodziejskich

Sharky - Handluje bronią w Nowym Obozie. Pod koniec gry ma naprawdę dobry sprzęt - warto do niego zajrzeć.

Lares - Przywódca Szkodników, organizuje napady na konwoje Starego Obozu. Może pomóc nam podnieść współczynniki. Niewiadomo za co trafił do Kolonii, ale niewykluczone, że za fałszerstwa - doskonale podrabia listę z zamówieniami ze Starej Kopalni. On decyduje o naszym przyjęciu do Nowego Obozu.

Jarvis - Najemnik pilnujący bramy do Nowego Obozu, bardzo lojalny wobec Lee

Lewus - Jeden z ochroniarzy Ryżowego Księcia. Bardzo cwany jak na zwykłego Szkodnika. Chce zmusić nas do pracy na polach ryżowych.

Ryżowy Książe - Jeden z pierwszych ludzi w Kolonii, zajmuje się produkcją ryżówki w Nowym Obozie. Ma swoich ochroniarzy, którzy zmuszają ludzi do pracy na polach ryżowych.

Mordrag - Szkodnik, kurier Magów, może nam pomóc wstąpić do Nowego Obozu, a także sprzedać kilka rzeczy.

Darrion - Nowicjusz pracujący w kuźni, możemy od niego kupić broń.

Baal Cadar - Guru odpowiedzialny za naukę magii w Obozie. Jeżeli należymy do Bractwa Baal Cadar może wprowadzić nas w cztery kręgi magii oraz sprzedać przydatne przedmioty magiczne.

Cor Angar - Dowódca Straży Świątynnej. Doskonały wojownik. Może nas nauczyć walki bronią, a także zwiększyć wszystkie współczynniki. Oprócz Lestera tylko on unika później opętania. To rozsądny, dobry i mądry człowiek.

Cor Kalom - Alchemik, odpowiada za rekrutację nowych członków Bractwa. To prawdziwy fanatyk religijny, a przy okazji bardzo niemiły człowiek. Przez jakiś czas będziemy musieli z nim współpracować nad przygotowaniem rytuału. W hierarchii Obozu jest zaraz za Y’Berionem.

Y’Berion - Przywódca Bractwa Śniącego. Pięć lat przed akcją gry przeżył pierwszą wizję od Śniącego i założył Bractwo. Obecnie mieszka w ruinach starej świątyni na bagnie. Dąży do przeprowadzenia rytuału przyzwania Śniącego, ale wierzy także w powodzenie planu opracowanego przez Magów Wody.

Torrez - Jeden z Magów Ognia. Zazwyczaj stoi przed świątynią w zamku. Sprzedaje różne magiczne przedmioty i mikstury, oraz pomaga zwiększyć manę. Od niego odbieramy nagrodę za dostarczenie listu z zewnętrznego świata.

Corristo - Arcymag Kręgu Ognia. Jeżeli zdecydujemy się na ścieżkę magii to właśnie Corristo będzie naszym nauczycielem, to on podda nas próbie i będzie wprowadzał w kolejne kręgi.

Blizna - Jeden z ochroniarzy Gomeza. Warto w początkowych fazach gry go „odwiedzić”, ponieważ Blizna ma najlepszą broń jednoręczną w grze i najlepszą kuszę. Naprawdę warto pomęczyć się z nim i zabrać mu ten sprzęt.

Bartholo - Magnat. Zajmuje się zaopatrzeniem. Dostarcza Gomezowi bagienne ziele, kobiety i inne luksusy. W ostatnim rozdziale pilnuje pentagramu teleportacyjnego u Magów Ognia.

Stone - Najlepszy kowal w Kolonii, pracuje w kuźni zamkowej. Warto go odwiedzić w ostatnim rozdziale, bo za wyciągnięcie z więzienia może nam ulepszyć zbroję.

Skip - Sprzedaje broń na zamku

Skorpion - Strażnik na zamku. Uczy posługiwania się kuszą. W miarę porządny człowiek. Po jakimś czasie zaczyna mieć dość machlojek Strażników, okrada zamkową zbrojownię i ucieka. Może nam wówczas sprzedać kilka naprawdę dobrych broni.

Scatty - Cień, organizuje walki na Arenie w zewnętrznym pierścieniu. To bardzo dobry wojownik jak na cienia. Za sporą opłatą szkoli posługiwania się bronią jednoręczną.

Rączka - Jeden z Cieni w Starym Obozie. Uczy umiejętności złodziejskich. Dzięki wyuczeniu się którejś z nich możemy zaskarbic sobie jego poparcie przy dołączaniu do Obozu.

Szakal, Bloodwyn i Fletcher - trażnicy obstawiający zewnętrzny pierścień Starego Obozu. Bardzo nieprzyjemni ludzie, niejednokrotnie będziemy mieli z nimi nieprzyjemne spotkania.

DomonX - 2009-08-27 07:40:20

Paladyn napisał:

y'beryon ,gomez ,diego ,świstak ,thorus ,kruk ,rączka ,lee ,gorn ,silas ,torlof ,fisk ,dexter ,lord andre ,lord hagen ,kapitan garond ,coristo ,milten ,parlan ,bezimienny ,lester ,raul ,thekla ,bulko ,sylvio ,arto ,blizna ,nadja borka  ,xardas ,saturas ,vatras ,greg ,skip ,kharim ,lothar ,pyrokar






                                                                   kto pamięta innych niech napisze p.s.UWAGA NA WRZODA JEST TO NAJWIĘKSZY SKUR***** JAKI JEST W GOTHICU 1.NIE WYSTARZCZY POWIEDZIEĆ NIE JAK Z WAMI PUJDZIE TO MU PRZYŁUSZCIE O DEMNIE A JAK GO ZNÓW SPOTKACIE TO ALBO GO ZABIJCIE ALBO POWIECĆIE MU ŻEBY SPADAŁ


                                                                      NAJLEPIEJ GO ZABIĆ

Zabiłem go od ciebie

( lester przebiłeś te opisy wow )

DiegosBogen - 2009-10-24 17:44:28

Jack Aligator,skip,onar,rod (((:::

DomonX - 2009-10-24 18:46:11

Ken udz -  Przywódca Pradawnych
Aldar das Denir - Jeden z pradawnych
Sher ghar - Pradawny wojownik

( są one w dodatku MT )

DiegosBogen - 2009-12-04 19:34:06

bezimienny, kruk, andre, lord hagen ,lester ,lares,xardas,garond,malcolm,diego,gorn,milten,pyrokar,cor angar,yberion,cor khalom,skip,greg,onar,lee,wilk,daron,thekila,thorus,bloodwin,jan, iii... no nie wiem xD

DomonX - 2009-12-06 16:09:46

one już są dodaj nowe

Wyzysk , Siekacz , Gruby Butch

Bujo23 - 2009-12-14 14:05:42

Silas, Senyan,Cipher,Viran,Balor,Fortuno,Melvin,Dusty,Grim,Krzykacz,Gor na Bob,Velanya,Torlof,Baal Taran,Baal Parvez,Joru,Baal Isidro,Grimes no nie wiem może się coś powtórzyło :/.

DomonX - 2009-12-19 08:27:39

hmmm czesio the zombie slusher pani frau ( MAGICZNI WOJOWNICY ) Gorth wierzba

Bujo23 - 2009-12-19 11:18:31

To Mroczne tajemnice :D:
Baal Kolis
Xord
Vierzba (nie Wierzba DomonX :D)
Lukis
Traffix
Mark
Boris
Ben
Carlos
Jeremka
Wysłannik Cor Kaloma
Dziwny Eremeta
Ingar
Stary Pustelnik/Alchemik
Dorm
Snow

DomonX - 2009-12-30 19:17:55

Ha dam wrzystkich 
Beowulf
Gruby Butch
Kazzmir
Komar
Gorth
Morghar
Traffix
Sand
Lukis
Ghorri
Siekacz
Orlan
Vierzba
Bard
Carlos
Wyzysk
Corin
Melkor
Geralt
Horg
Verdon
Halldor
Pablo
Makiu
Eris
Henrick
Baal Kolis
Gilbert
Thangor
Anghar
Monk
Korth
Servin
Kyro
Nikolas
Dziwny Eremita
Stary Pustelnik
Argorn
Ken'Udz
Sher'Ghar
Flad'Nag
Algiron Tas an'Dar
Eli'Ne
Horgan
Khan
Balaiareth
Czarny Smok ( to jest NPC )
Wredny mag Diego'mir
Palladyn Innosa
Angelina
Czarny Smok 2
Balaiaretch 2
Nieumarły smok
Wojownik cienia
Soulcatcher
Kortharg
Malutki Smok
Czarny Smok 3 ( Poniewarz 3 posatcie są na oczątku smokami i się zmieniają )
Mroczna zjawa
Ork Dozorca
Codename 47
CZarny Akolita
Uriziel ( koleś sie tak nazywa )
Niewidzialny strażnik
Niewidzialny strażnik ( ma broń 2 r a 1 ma  1r )
Drow
Aver
Uther
Arthas
Som
Morth'Gnar
Czarny mag
Dick Advo

Bujo23 - 2009-12-30 20:14:47

A Eli`Ne :D ?

DomonX - 2010-01-19 14:56:30

O kurde jeszcze więcej znalazłem to all

Beowulf
Gruby Butch - Kucharz w Obozie obok kopalni
Kazzmir - Szef obozu obok kopalni
Komar
Gorth - Nauczyciel w obozie obok kopalni
Morghar - drugi kolo w obozie obok kopalni
Traffix - Łowca orków walczy miśkiem
Sand - Mag łowca orków
Lukis - Starżnik na placu wymian
Ghorri -Pomocnik Lukisa
Siekacz - Szef karczym obozu obok kopalni ( strażnik )
Orlan - Karczmarz podwładny siekacza ( Strażnik )
Vierzba - Koleś w karzcmie gra na lutni ( strażnik )
Bard - Zapomniałem xD
Carlos - Zapomniałem xD
Wyzysk - Koleś w obozie przed kopalnią płaci strażnikom .
Corin - Debil strrażnik uważa się za mistrza miecza
Melkor - Pomocnik Kazmira szef straży
Geralt - Zapomniałem xD
Horg - Zapomniałem xD
Verdon - Zapomniałem xD
Halldor - Coś mi się kojarzy xD
Pablo - Zapomniałem xD
Makiu - Chyba strażnik w obozie przed kopalnią
Eris - Zapomniełem xD
Henrick - Zapomniałem xD
Baal Kolis - Najwyższy z fanatyków
Gilbert - Zapomniałem xD
Thangor - Przemytnik
Anghar - Przemytnik
Monk - Przemitnik
Korth - Strażnik bramy u przmytników
Servin - Pilnuje ekwipunku u przmytników
Kyro - Przmytnik
Nikolas - Zapomniałęm xD
Dziwny Eremita - Dzieś się chował zapomniałem gdzie xD
Stary Pustelnik - Zapomniałem xD
Argorn - Zapomniałem xD
Ken'Udz - Jego znam szef Pradawnych
Sher'Ghar - najleprzy wojownik Myrthany jeśli chodzi o 2H
Flad'Nag - Kolo pradawny zamknięty w sobie
Algiron Tas an'Dar - mój ulubiony hamski i uważa cie za debila pradawny najleprzy mag zaraz bo ken ,udzu
Eli'Ne - Jedyna kobieta pradawy
Horgan - zapomniałem xD
Khan
Balaiareth
Czarny Smok ( to jest NPC )
Wredny mag Diego'mir
Palladyn Innosa
Angelina
Czarny Smok 2
Balaiaretch 2
Nieumarły smok
Wojownik cienia
Soulcatcher
Kortharg
Malutki Smok
Czarny Smok 3 ( Poniewarz 3 posatcie są na oczątku smokami i się zmieniają )
Mroczna zjawa
Ork Dozorca
Codename 47
CZarny Akolita
Uriziel ( koleś sie tak nazywa )
Niewidzialny strażnik
Niewidzialny strażnik ( ma broń 2 r a 1 ma  1r )
Drow
Aver
Uther
Arthas
Som
Morth'Gnar
Czarny mag
Dick Advo
Valkir
Krwiopusz
Yrpen
Snow
Duke Mekhar
Nazgrel
Vegolas
Kerth
Łowca Orków ( jeden z łowcówm orków )
Strażnik portalu ( jest u pradawnych )
Avatar Innosa
Rost
Volar
Kroll
Kira
Angelina
Dziwny człowiek
Strażnik groty
Gardhar
Duch palladyna
bard jaskier
Ojciec dyrektor
Algier
Tallin
Martwy nowicjusz
Pelermo
Kora
Skrzypek
Calash
Podejrzany typ
wspólnik szantażysty
Rockefeller
Kosiarz
Bronn
Radi
Psycho
Xord
Atarius
Sanchez
Marrinez
Popo
Nix
Nest
Mark
Marcel
Rendi
Ben
Dorm
Sariel

Reszty nieopisałem bo zamało czasu miałem aha i Eli nel była w straym przypatrz się :D

zuraka - 2010-08-20 14:45:30

toszcie o Xardasie zapomnieli :wkurzony:

DomonX - 2010-08-20 18:00:29

O.o no tak :D

logman - 2010-12-28 05:50:01

fajne postacie ale najlepszy jest Cord

kapi2 - 2010-12-28 12:47:52

JA też chciałem coś powiedzieć ale mam skleroze :D :) ;) ;D

logman - 2010-12-28 12:49:55

ech...

kapi2 - 2010-12-28 12:50:26

dasz punkta ja ci dam

xsardas - 2011-01-14 19:33:20

a benet z gothica 2 to dupa co :cry:

Bezi12 - 2011-02-06 14:53:08

Diego
Jedna z pierwszych osób które spotykamy po trafieniu do Doliny. Już na samym początku okazuje się porządnym facetem, bo ratuje nas przed Bullitem. Kiedyś był pomocnikiem bogatego kupca z Khorinis i przez niego właśnie wylądował w Kolonii. Nie wiemy jak długo tam przebywał, ale prawdopodobnie sporo, ponieważ wyrobił sobie sporą reputację. Jest Cieniem w Starym Obozie, pracuje dla Gomeza, ale znacznie silniejsze niż lojalność wobec szefa są u niego więzy przyjaźni łączące go z trzema innymi więźniami: Miltenem, Gornem i Lesterem. Dla tej czwórki nie istnieje podział na obozy. Urządzają oni tajne spotkania w sobie tylko znanych miejscach. Przy ewentualnym dołączaniu do Starego obozu to właśnie Diego będzie naszym przewodnikiem i nauczycielem.

Milten
Mag Ognia w Starym Obozie. Młody jak na maga Milten wstąpił do kręgu ognia już po powstaniu Bariery. Był prawdopodobnie zwykłym więźniem, ale wyświadczył jakieś przysługi Magnatom, przez co został zauważony, a Arcymag Kręgu Ognia - Corristo przyjął go na ucznia. Milten jest prawdopodobnie w trzecim kręgu, ale trudno to jednoznacznie stwierdzić. Podczas gry Milten w wielu przypadkach okazuje się niezwykle pomocny.

Gorn
Najemnik z Nowego Obozu. Pochodzi z Wysp Południowych. Nie wiemy za co konkretnie i kiedy trafił do Kolonii, ale nie trudno się domyśleć. Gorn to straszny zadymiarz, lubi rozruby, bójki i tego typu rozrywkę. Jest doskonałym wojownikiem - trudno o lepszego towarzysza na polu walki i będziemy mieli okazję się o tym przekonać. Na ogół to bardzo spokojny i przyjazny facet, ale jak się wścieknie to nie ma już ratunku…

Lester
Bardzo tajemnicza osoba. Jest Nowicjuszem w Bractwie Śniącego. W Kolonii przebywa od dwóch lat, ale nie wiemy za co. Wbrew pozorom jest całkiem silny - doskonale sobie radzi z bronią i zna potężną magię Śniącego. Jest też bardzo wytrzymały psychicznie jako jeden z dwóch ludzi w Bractwie nie daje się później opętać przez Poszukiwaczy. Ale informacje na temat Lestera są znikome, trudno powiedzieć o nim coś więcej.

Xardas
Jedna z najważniejszych osób w grze. Od czwartego rozdziału nasz przewodnik. Dawniej był Arcymagiem Ognia, ale po utworzeniu Bariery zajął się badaniem czarnej magii, przez co musiał opuścić Stary Obóz i rozpocząć samotne życie w wieży na południu Kolonii. Został Nekromantą. Z powodu trzęsienia ziemi musiał zmieniać miejsce zamieszkania. Jego obecna wieża pilnowana jest przez przywołane magiczne istoty a sam Xardas nie życzy sobie gości. Magowie z Nowego Obozu wielokrotnie próbowali się z nim skontaktować, ale bez skutku. Przez wszystkie lata samotności badał przyczyny z jakich Bariera wymknęła się spod kontroli. Znalazł je i znalazł też sposób na zniszczenie Bariary. Możemy kupić od niego potężne zwoje, runy i amulety. Jego pomoc jest nieoceniona - mówi jak zniszczyć barierę, pomaga naładować Uriziel, daje Zbroję Runiczną z magicznej rudy. Tylko on może nas wprowadzić do szóstego kręgu magii. I to on ratuje nam życie wyciągając z ruin podziemnej świątyni.

Thorus
Jeden z najpotężniejszych ludzi w Kolonii. Jest dowódcą Straży w Starym Obozie. Jest Południowcem. Uczy posługiwania się bronią dwuręczną.

Szakal, Bloodwyn i Fletcher
trażnicy obstawiający zewnętrzny pierścień Starego Obozu. Bardzo nieprzyjemni ludzie, niejednokrotnie będziemy mieli z nimi nieprzyjemne spotkania.

Rączka
Jeden z Cieni w Starym Obozie. Uczy umiejętności złodziejskich. Dzięki wyuczeniu się którejś z nich możemy zaskarbic sobie jego poparcie przy dołączaniu do Obozu.

Scatty
Cień, organizuje walki na Arenie w zewnętrznym pierścieniu. To bardzo dobry wojownik jak na cienia. Za sporą opłatą szkoli posługiwania się bronią jednoręczną.

Skorpion
Strażnik na zamku. Uczy posługiwania się kuszą. W miarę porządny człowiek. Po jakimś czasie zaczyna mieć dość machlojek Strażników, okrada zamkową zbrojownię i ucieka. Może nam wówczas sprzedać kilka naprawdę dobrych broni.

Skip
Sprzedaje broń na zamku

Stone
Najlepszy kowal w Kolonii, pracuje w kuźni zamkowej. Warto go odwiedzić w ostatnim rozdziale, bo za wyciągnięcie z więzienia może nam ulepszyć zbroję.

Kruk
Pierwszy Magnat jakiego spotkamy. Jest najbliższym współpracownikiem Gomeza. Kruk zleca nam pierwsze zadanie w Starym Obozie.

Bartholo
Magnat. Zajmuje się zaopatrzeniem. Dostarcza Gomezowi bagienne ziele, kobiety i inne luksusy. W ostatnim rozdziale pilnuje pentagramu teleportacyjnego u Magów Ognia.

Blizna
Jeden z ochroniarzy Gomeza. Warto w początkowych fazach gry go „odwiedzić”, ponieważ Blizna ma najlepszą broń jednoręczną w grze i najlepszą kuszę. Naprawdę warto pomęczyć się z nim i zabrać mu ten sprzęt.

Gomez
Przywódca Starego Obozu. Miał już nieformalną władzę jeszcze przed powstaniem Bariery. To prawdziwy bandyta, rozmawiając z nim trzeba bardzo uważać na słowa, bo za każdy przejaw arogancji możemy oberwać. Gomez to maszyna do zabijania - jest ogromny, silny, ma bardzo dobry pancerz i jeden z najlepszych mieczy w grze. Walka z nim jest wyzwaniem nawet w końcowych etapach gry, kiedy jesteśmy już bardzo silni.

Corristo
Arcymag Kręgu Ognia. Jeżeli zdecydujemy się na ścieżkę magii to właśnie Corristo będzie naszym nauczycielem, to on podda nas próbie i będzie wprowadzał w kolejne kręgi.

Torrez
Jeden z Magów Ognia. Zazwyczaj stoi przed świątynią w zamku. Sprzedaje różne magiczne przedmioty i mikstury, oraz pomaga zwiększyć manę. Od niego odbieramy nagrodę za dostarczenie listu z zewnętrznego świata.

Y’Berion
Przywódca Bractwa Śniącego. Pięć lat przed akcją gry przeżył pierwszą wizję od Śniącego i założył Bractwo. Obecnie mieszka w ruinach starej świątyni na bagnie. Dąży do przeprowadzenia rytuału przyzwania Śniącego, ale wierzy także w powodzenie planu opracowanego przez Magów Wody.

Cor Kalom
Alchemik, odpowiada za rekrutację nowych członków Bractwa. To prawdziwy fanatyk religijny, a przy okazji bardzo niemiły człowiek. Przez jakiś czas będziemy musieli z nim współpracować nad przygotowaniem rytuału. W hierarchii Obozu jest zaraz za Y’Berionem.

Cor Angar
Dowódca Straży Świątynnej. Doskonały wojownik. Może nas nauczyć walki bronią, a także zwiększyć wszystkie współczynniki. Oprócz Lestera tylko on unika później opętania. To rozsądny, dobry i mądry człowiek.

Baal Cadar
Guru odpowiedzialny za naukę magii w Obozie. Jeżeli należymy do Bractwa Baal Cadar może wprowadzić nas w cztery kręgi magii oraz sprzedać przydatne przedmioty magiczne.

Darrion
Nowicjusz pracujący w kuźni, możemy od niego kupić broń.

Mordrag
Szkodnik, kurier Magów, może nam pomóc wstąpić do Nowego Obozu, a także sprzedać kilka rzeczy.

Ryżowy Książe
Jeden z pierwszych ludzi w Kolonii, zajmuje się produkcją ryżówki w Nowym Obozie. Ma swoich ochroniarzy, którzy zmuszają ludzi do pracy na polach ryżowych.

Lewus
Jeden z ochroniarzy Ryżowego Księcia. Bardzo cwany jak na zwykłego Szkodnika. Chce zmusić nas do pracy na polach ryżowych.

Jarvis
Najemnik pilnujący bramy do Nowego Obozu, bardzo lojalny wobec Lee

Lares
Przywódca Szkodników, organizuje napady na konwoje Starego Obozu. Może pomóc nam podnieść współczynniki. Niewiadomo za co trafił do Kolonii, ale niewykluczone, że za fałszerstwa - doskonale podrabia listę z zamówieniami ze Starej Kopalni. On decyduje o naszym przyjęciu do Nowego Obozu.

Sharky
Handluje bronią w Nowym Obozie. Pod koniec gry ma naprawdę dobry sprzęt - warto do niego zajrzeć.

Klin
Szkodnik, uczy umiejętności złodziejskich

Buster
Szkodnik, uczy akrobatyki

Wilk
Płatnerz. Sprzedaje pancerze, ale także sprzęt myśliwski - łuki, kusze i amunicje. Ma doskonały pomysł na zbroję z pancerzy pełzaczy, co okazuje się później dla nas zbawieniem, bo dostajemy jeden egzemplarz za darmo.

Cord
Najemnik, bardzo dobry wojownik, zajmuje się szkoleniem w zakresie broni jednoręcznej, za cenę mniejszą niż Scatty.

Torlof
Przyjaciel Gorna, były żeglarz. Trafił do Kolonii za bunt na statku.

Okyl
Dowódca Najemników pilnujących Wolnej Kopalni.

Swidney
Inżynier nadzorujący bezpieczeństwo wydobycia. Na początku gry możemy od niego dostać za darmo spodnie kopacza.

Lee
Niezwykle barwna i ważna postać. Niegdyś był generałem w armii królewskiej. Przyczynił się do zwycięstwa Rhobara w bitwie o Varrant. Jest doskonałym strategiem i wojownikiem. Ze względu na wpływy w królestwie został wrobiony w zamordowanie królowej i zesłany do Kolonii. Poprzysiągł zemstę na szlachcie, która go wrobiła., dlatego dąży do wyjścia na wolność i współpracuje z Magami Wody.

Cronos
Strażnik Rudy, Mag Wody. Pierwszy z Magów Wody jakiego poznamy. Tylko on może udzielić pozwolenia wejścia na najwyższy poziom Obozu. Oprócz tego handluje magicznymi przedmiotami i pozwala zwiększyć manę.

Saturas
Arcymag Kręgu Wody, przywódca Nowego Obozu. Opracowuje plan wysadzenia Bariery przy pomocy eksplozji energii magicznej. To jego polecenia wykonujemy przez pół gry, niezależnie do którego obozu dołączymy. Saturas stara się załagodzić konflikt pomiędzy obozami. Koresponduje z Magami Ognia w Starym Obozie.

Ian
Dowódca w Starej Kopalni. Udziela nam pozwolenia na wejście do zamkniętego szybu, a także wyjaśnia proces obróbki rudy.

Ratford i Drax
Myśliwi z Nowego Obozu. Spotykamy ich w drodze do Starego. Za butelkę piwa objaśnią taktykę walki ze ścierwojadami, a za sporą opłatą nauczą oprawiać zwierzęta.

Aidan
Również myśliwy i również szkoli oprawiania zwierząt. Mieszka w prowizorycznym obozie w drodze do Nowego Obozu.

Cavalorn
Myśliwy ze Starego Obozu. Uczy skradania się i strzelania z łuku. Ma też trochę sprzętu myśliwskiego do sprzedania.

Wąż
Hutnik, pracuje przy piecu w Starej Kopalni. Można z nim handlować, dysponuje sporą ilością rudy.

GotLink.pl